Myyntipalveluyhtiö Bookers on syksyn aikana uudistanut vahvaan kasvuun tähtäävän strategiansa. Ensi vuonna 30 vuotta täyttävän yhtiön tavoitteena on luoda Suomeen myyntipalveluiden markkinat ja käsitteistö, joilla mahdollistetaan nopea siirtymä etämyynnin aikakaudelle. Uudistettu strategia tähtää Bookersin koon ja vaikuttavuuden kaksinkertaistamiseen etämyynnin aikakauden kynnyksellä. Strategian ytimessä on vahvistaa 250 henkilöä työllistävän Bookersin asemaa huippumyyjien kotina ja parhaiden brändien myynnin toteuttajana.
Myyntipalveluyhtiö rakentamassa huippumyyjälle kotia
- Bookers on ollut pitkään hyvin varjeltu salaisuus. Konepellin alla olemme rakentaneet yhtiötä, joka haluaa muuttaa käsityksiä myyntipalveluiden mahdollisuuksista ja avata tien todelliselle etämyyntiloikalle. Nyt olemme tulleet vaiheeseen, jossa haluamme nostaa myyntipalveluiden markkinat keskustelun aiheeksi, taustoittaa Bookersin operatiivinen johtaja Joni-Joonas Honkanen.
Etämyynnin salainen sankari lähti Kasvuryhmään
Vuoden 2019 lopulla Bookers etsi kumppania kasvunsa kiihdyttämiseen. Yhtiö kartoitti vaihtoehtoja ja päätyi hakemaan Kasvuryhmän jäseneksi. Päätökseen vaikuttivat erityisesti Kasvuryhmän yhteisölliset menetelmät ja vahva vertaistuki, jotka sopivat täydellisesti Bookersin omaan johtamismalliin. Osallistumisen tavoitteena oli nostaa Bookersin piilevä etämyynnin huippuosaaminen kasvustrategian ja brändin ytimeen.
Vuoden mittainen matka Kasvuryhmässä johti Bookersin strategian kirkastamiseen. Strategian ytimeen kirjoitettiin yrityksen "Törkee lupaus", jonka työstäminen antoi yhteisölliset ja innostavat kehykset strategiatyölle. Samaan aikaan Bookers vahvisti yrityksen johtoa, organisaatiota ja toimintamalleja.
- Kasvuryhmä antoi meille innostavat raamit työstää visiotamme yhdessä johdon ja avainhenkilöiden kanssa. Törkee lupaus -projekti oli kokemuksena huikea ja menetelmänä huumoria kirvoittava. Kasvuryhmä on tarjonnut meille ikimuistoisia hetkiä ideoidessamme yrityksen kasvuaihioita yhdessä johdon kanssa. Lopputulosta tullaan hyödyntämään vahvasti kaikessa viestinnässämme, jatkaa Joni-Joonas Honkanen.
- Kasvuryhmä on 200 kasvuhakuisen johtajan yhteisö. Juuri Bookersin kaltaisissa yrityksissä herää eloon kasvuryhmän tarkoitus ja hyöty. Kaiken ytimessä on halu hyödyntää yhteisöä ja Kasvuryhmän menetelmää osana omaa kasvumatkaa. Lopputuloksena on kiihtyvä ja kestävä kasvu, kertoo Kasvuryhmän toimitusjohtaja Katriina Juntunen
Bookers Groupin strategiaa ohjaava Törkee lupaus vuodelle 2024 on seuraava: Jotta etämyyntiloikka toteutuu, siitä pitää tulla puheenaihe: Bookers luo Suomeen myyntipalveluiden markkinat ja käsitteen: myynti kannattaa ostaa ulkoistettuna asiantuntijapalveluna. Ja lopulta Suomeen syntyy uusi myyntipalveluiden markkina. Vuonna 2024 Bookers on etämyynnin edelläkävijä, huippumyyjien koti, ja siksi myyntipalvelualan johtava toimija yli 30 miljoonan euron liikevaihdolla.
Lue lisää Törkee lupaus -kasvutarinoita: Pohjola Rakennus ja Sofigate lupaavat tuoda miljardin yhteisömme liikevaihtopottiin.